Jestem dumnym członkiem Europejskiego Stowarzyszenia Twórców Mydła i Kosmetyków

Member of the European Directory of Soap and Cosmetics Makers

wtorek, 24 maja 2011

Gdzie jest Kraina Rumianku?


Jest taki niezwykły zakątek na Polesiu Lubelskim, gdzie czas jakby zatrzymał się w miejscu. Tutaj możesz znaleźć odpowiedzi na pytania: skąd pochodzę?, kim jestem?, co chcę zostawić po sobie następnym pokoleniom?...To cytat ze strony Stowarzyszenia na rzecz aktywizacji mieszkańców Polesia Lubelskiego. Stowarzyszenia, które stworzyło Krainę Rumianku, a przede wszystkim doroczne, odbywające się w czerwcu Święto Krainy Rumianku.
 Jestem pod dużym wrażeniem tej inicjatywy! Miałam przyjemność spotkać się z członkami stowarzyszenia na kiermaszu w Białej Podlaskiej! Ja sprzedawałam tam swoje mydełka, a panie ze Stowarzyszeniae prezentowały swoje umiejętności. Czego tam nie było! Było łamanie lnu, ubijanie masła, lepienie garnków na kole garncarskim, malowanie na szkle, plecionki ze słomy no i przede wszystkim przepyszny chlebek ze smalczykiem i kiszonym ogóreczkiem, świeże masełko i swojska kiełbasa, drożdżowe rogaliki z konfiturą z róży, delicje! Stowarzyszenie ma swą siedzibę we wsi Hołowno, położonej  na Równinie Parczewskiej należącej do Polesia Zachodniego, włączonego - ze względu na walory przyrodnicze - przez UNESCO do Międzynarodowego Rezerwatu  Biosfery. Mieszkańcy wsi zawiązali koalicję na rzecz odnowy wsi poprzez stworzenie z niej Krainy Rumianku Co roku w czerwcu stowarzyszenie organizuje święto Krainy Rumianku ( w tym roku nie ustalono jeszcze dokładnej daty).Twórcy Krainy Rumianku chcą zachować dawne obyczaje, ocalić tradycję w pamięci młodego pokolenia. Dlatego w czasie Święta Krainy Rumianku można uczestniczyć w warsztatach etnograficznych i rękodzielniczych. Goście  mogą skosztować regionalnych produktów i pogawędzić przy rumiankowej herbatce. W zabytkowych spichlerzach pachnących żywicą i drewnem wyczarowano klimatyczny salon SPA. Można w nim skorzystać z sauny syberyjskiej, masażu relaksacyjnego i leczniczego, kąpieli ziołowych, aromaterapii i refleksoterapii, hydromasażu, zabiegów kosmetycznych i eko fitness - wszystko z dodatkiem naturalnego rumianku. Zielarka i zielarz radzą, jak używać bogactwa natury w staraniach o zdrowie i urodę. Dla mnie bomba! . Święto Krainy Rumianku 12-13 czerwca
 Tak więc zapraszam do Krainy Rumianku, to jedyne takie miejsce w Polsce! Podam datę tegorocznego święta, jak tylko to będzie możliwe. Oczywiście Kraina Rumianku to nie tylkko święto- spokojnie możesz się tam wybrać w dowolnym terminie. Czekają tam na Ciebie:
spacery, jazda konna, przejażdżki wozem,
ogniska z muzyką śpiewem,
wizyty w ptasim zoo,
spotkania z zielarzem,
popisy grupy cyrkowej,
występy zespołu obrzędowego,
wędkowanie dla cierpliwych,,
grzybobranie dla wytrwałych,
jazda na rowerze.
Już nie mogę się doczekać, kiedy się tam wybiorę, a tymczasem kilka zdjęć z kiermaszu w Białej:








5 komentarzy:

  1. Bardzo żałuję, że to taaak daleko ode mnie..

    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam :) Ostatnio dostałam mydełko robione przez Panią i się uzależniłam... :) Używam od kilku dni Łagodnego Geranium i moje dłonie nigdy nie były tak gładkie :) A zapach przypomina mi najpiękniejsze chwile dzieciństwa i wakacje u babci :) Niesamowite, ile radości może dać kostka mydła :) Pozdrawiam serdecznie i na pewno stanę się stałą klientką :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pięknie wygląda ta Kraina Rumianku! :)
    P.S. Mydełka już doszły :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czarownica A.
    Dziękuję za piękny komentarz, na mnie też mocno działają zapachy, moją babcię przypomina mi zapach jaśminowca.. pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń